23 Mayıs 2014 Cuma

Anadolu Usulü Bulgur Pilavı


Ben küçükken memleketten yufka ekmek gelirdi... eee tabiii sayılı :) ne yapacağımızı şaşırır, yufka ekmekle yenecek yemekleri sıraya dizer, ekmek bitmeden biran önce yapıp yemenin çabasına düşerdik :)))
Bunların başında da Bulgur Pilavı gelirdi... illa ki bir öğünü yufka ekmeği & bulgur pilavı & ayran ve tabiii varsa turşu yoksa kuru soğan takımıyla değerlendirirdik :))  Bulgur Pilavı her zaman pişse de yufka ekmekle tadı başka olurdu. 
Benim için hala öyle, geçtiğimiz günlerde elime birkaç yufka ekmek geçti hemen ilk olarak köy usulü, Anadolu kokan bir bulgur pilavı yapmalıyım dedim ve yaptım.
Ben yemekleri usulünce yemeyi severim. Yani Bulgur pilavı söz konusu ise ya tereyağlı ya da kuyrukyağlı olmalı. Nitekim bizim evde de kurbanın kuyruğundan eritip süzdürdüğüm kuyruk yağı vardı pilavımı bu yağ ile yaptım. 
Buram buram lezzet kokuyordu :)

Malzemeler:
  • 1 kase iri pilavlık bulgur
  • 2 kaşık eritilip süzülmüş kuyruk yağ
  • Tuz, su
Yapılışı:

Kuyruk yağı tencereye alınarak eritilir ve bulgurumuz bu yağda 3 - 4 dakika kavrulur ardından üzerini 2 parmak kadar geçecek sıcak su ve tuz ilavesiyle kısık ateşte pişmeye bırakılır.

Bulgurlar yumuşayınca pilavımız hazırdır.

Yufka ekmek, ayran, turşu ya da kuru soğan eşliğinde yemenizi tavsiye ederim. 

Afiyet Olsun.





1 yorum:

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))