8 Ocak 2014 Çarşamba

Pekmezli Ayva Tatlısı


Bugün öyle bir tarifle geldim ki...hani cana can kana kan katan cinsten :)
Geçtiğimiz Eylül - Ekim aylarıydı yani Anadolu'da kış hazırlıklarının büyük bir kısmının yapıldığı zamanlar, annemler memlekete gitmişlerdi. Memleketteki Şirin Yengem bana bir kavanoz bu tatlıdan göndermişti. Tatlıyı yedik yerken de bayıldık ama ne olduğuna bir türlü karar veremeden ( bakarmısınız cahilliğimize... doğal lezzetlerden bihaberiz :( ) bitti :( Sonradan pekmezin içinde kaynatılmış ayva olduğunu öğrendik :) ama tadı aklımızdan gitmiyor bir türlü, hatırımıza geldikçe yalanıp, yutkunup duruyoruz :)
Aslında bu tatlı, yöresel olarak bağ bozumu zamanında üzüm pekmezi kaynatma esnasında yapılıyormuş yani pekmez kaynatılırken ayvalar içine atılıyormuş tabii şehir ortamında ve bu mevsimde pekmez yapma gibi bir olanağım olmadığından elim kolum bağlanmıştı ama ben durdum duramadım :) ben bunu yaparım dedim:) Evde doğal pekmezimiz de vardı ayvamızda... yaptım nefiss oldu.

Özellikle tavsiye ediyorum. Kış bitmeden mutlaka siz de denemelisiniz.

Malzemeler:
  • 3 adet ayva
  • 1 su bardağı su
  • 1,5 su bardağı pekmez
  • 1 adet çubuk tarçın ( ben uydurdum :) )
Yapılışı:

Ayvalar soyulur, çekirdek kısımları temizlenir ve iri küpler şeklinde dilimlenerek tencereye alınır.1 su bardağı su ve 1 adet çubuk tarçın ilavesiyle pişmeye bırakılır. 
Yaklaşık 5 - 6 dak. sonra 1,5 su bardağı pekmez eklenerek  ayvalar yumuşayana kadar çok kısık ateşte pişirilir. Soğuduktan sonra ceviz eşliğinde servise sunulur.

Biz akşamları Ayva Tatlısı olarak yiyoruz. Sabahları da kahvaltıda Ayva Reçeli olarak.. :)


7 yorum:

  1. kesin denenmeli ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de denemelisiniz, teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Su an deniyorum, ocakta pismekte. Insallah sizinki gibi leziz olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımmm hadşi bakalım :) sonucu merak ettim :) inşallah siz de beğenirsiniz.

      Sil
    2. biraz gec oldu ama :) benimkinde kivam tutmadi gibi nasil anlatayim, pekmez agdalanmadi gibi ondan dolayi pekmezle ayvalar ozdeslesmedi gibi ama yine de bitti, tadi guzeldi :)

      Sil
    3. Ben de cevap da geç kaldım yeni farketmişim :(
      Keşke 5 - 10 dak daha kaynatsaydınız o zaman hem pekmezini çeker hem de kıvamı koyulaşır dı bizimkinde hiç bir sorun yoktu :) Şimdi hatırlattınız canım çekti.

      Sil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))